Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude prvním dopravcem v zemi, který začne testovat v běžném provozu vodíkový autobus H’CITY 12 od Škoda Group. Podle zveřejněného kontraktu v registru smluv může být v pronájmu až čtyři roky. Detaily má dopravce zveřejnit příští týden na veletrhu CzechBus.
Na smlouvu upozornil jako první server Československý dopravák. Pronájem je výsledkem poptávkového řízení, do kterého se přihlásila jen Škoda Electric. Autobus má jezdit na lince (Pražská čtvrť – Jižní Město). Smlouva je na 24 měsíců s opcí na další dva roky. Za každý ujetý kilometr má podle smlouvy uhradit DPP 54 Kč bez DPH.
Vodíkový autobus představila Škoda na veletrhu InnoTrans v září. Pro Škodu není vodík novinkou. Už v roce 2009 představila první model vodíkového autobusu Škoda TriHyBus, který řadu let sloužil v provozu.
Autobus Škoda H’CITY 12 používá jako zdroj elektrické energie PEM palivové články, ve kterých probíhají reakce vodíku a kyslíku, a baterie, do kterých se ukládá vyrobená energie. Tento typ pohonu umožňuje na jedno natankování dojezd do vzdálenosti až 350 km. Podobně jako u trolejbusů řady T’CITY a elektrobusů E’CITY bude Škoda využívat karoserii od turecké společnosti Temsa.
Klíčové vlastnosti vodíkového autobusu
Délka: 12 020 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 430 mm
Počet míst k sezení: 26
Počet cestujících: až 85
Kapacita zásobníku vodíku: 39 kg.
Zdroj: Zdopravy.cz